Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie - odwiedź zakładę KONTAKT
Wybierz interesujący Cię temat, a zostaniesz przeniesiony do odpowiedniej sekcji:
Q: Gdzie i kiedy odbywa się hackathon?
A: NASA Space Apps Challenge 2023 Stalowa Wola jest jednym z lokalnych wydarzeń w ramach globalnego hackathonu.
Odbywa się w dniach 7-8 października, w hali sportowej MOSiR w Stalowej Woli.
Q: Czy udział w wydarzeniu jest płatny?
A: Udział w wydarzeniu jest bezpłatny! Nie pobieramy od uczestników żadnych opłat.
Q: Co zrobić żeby wziąć udział?
A: Musisz zarejestrować się wypełniając formularz znajdujący się >>>TUTAJ<<<, wraz z potwierdzeniem otrzymasz od nas instrukcje dołączenia do wydarzenia na oficjalnej stronie hackathonu. Następnym krokiem jest udział stacjonarnie w wydarzeniu w Stalowej Woli.
Spiesz się – liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Q: Co jeśli nigdy nie brałem/am udziału w hackathonie?
Q: Czy muszę umieć programować, znać się na kosmonautyce, astronomii, fizyce?
A: W żadnym wypadku! Projekty, które będziesz realizować dotykają bardzo wielu dziedzin życia. Nie musisz programować, bo nie wymagamy, że opracujesz aplikację czy kod, masz przedstawić swój pomysł czy koncepcję na rozwiązanie postawionych zadań.
Q: Kto może wziąć udział w wydarzeniu?
A: Każdy – nie ma ograniczeń wiekowych, co do doświadczenia, kompetencji i umiejętności. Wystarczy że masz głowę pełną pomysłów! Wydarzenie jest adresowane do wszystkich, także tych, którzy nigdy nie „hakowali”.
Q: Czy hackathon jest dla każdego?
A: Oczywiście, wydarzenie nie ma żadnych barier czy progu wejścia, nie musisz spełniać żadnych formalnych wymagań!
Q: Czy w wydarzeniu mogą brać udział tylko uczniowie i studenci?
A: NIE, wydarzenie otwarte jest dla wszystkich, bez względu na status ucznia, studenta, doktoranta, itp.
Q: Czy muszę mieć 18 lat aby wziąć udział w wydarzeniu?
A: Nie, jeśli w dniu wydarzenia będziesz niepełnoletni/niepełnoletnia, musisz zabrać z sobą podpisane przez opiekuna/rodzica oświadczenie, w którym wyraża zgodę na Twój udział. Oświadczenie dostępne jest do pobrania >>>TUTAJ<<<
Q: Jakie są najważniejsze terminy?
A:
13 lipca – start rejestracji na wydarzenia
24 sierpnia – publikacja zadań/wyzwań
19 września – początek możliwości formowania zespołów na stronie globalnego wydarzenia
7 października – start wydarzenia
8 października – zakończenie i ceremonia wręczenia nagród.
Q: Jakie są dodatkowe benefity z udziału?
A: Nawiążesz nowe kontakty, poznasz wielu ludzi działających w branży kosmicznej, dowiesz się jak przejść ścieżkę od hackathonu do kosmicznego startupu, rozwiniesz swoje pomysły pod okiem doświadczonych mentorów i możesz zdobyć wyróżnienie od NASA, wraz z zaproszeniem do ich siedziby!
Q: Jak się zarejestrować?
A: Musisz wypełnić formularz znajdujący >>>TUTAJ<<<
Spiesz się – liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Q: Rejestruję się samodzielnie czy zespołowo?
A: Rejestracja jest indywidualna – to znaczy, że każdy członek zespołu musi zarejestrować swój udział oddzielnie. Formowanie zespołu to osobny proces i będzie możliwy od 19 września.
Q: Wypełniłem/am formularz zgłoszeniowy, co dalej?
A: Otrzymasz od nas maila z potwierdzeniem rejestracji oraz instrukcjami dołączenia do wydarzenia globalnego. Będziemy w regularnym kontakcie – przypomnimy Ci o kluczowych terminach, otrzymasz od nas najważniejsze informacje.
Q: Mam problem z rejestracją - pojawia się komunikat, że jestem już na liście subskrybentów, jednak nie rejestrowałem/am się wcześniej.
A: Odśwież stronę i spróbuj ponownie, jeśli problem będzie się powtarzał >>>SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI<<<.
Q: Do kiedy można rejestrować się na wydarzenie?
A: Rejestracja na wydarzenie otwarta jest do momentu jego zakończenia, lecz liczba miejsc jest ograniczona, a o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.
Q: Zarejestrowałem/am się, ale nie mogę wziąć udziału w wydarzeniu
A: Jeśli nie możesz wziąć udziału w hackathonie – daj nam znać możliwie prędko, zwolnisz miejsce dla nowych uczestników. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie >>>KONTAKT<<<
Q: Czy muszę mieć zespół?
A: Nie, w hackathonie możesz wziąć udział sam lub z zespołem.
Na początku wydarzenia przeprowadzimy sesję team buildingu, gdzie poznasz innych uczestników i stworzycie razem zespół lub dołączysz do już istniejącego!
Q: Ile osób może być w zespole?
A: Każdy zespół może mieć od 2 do 6 uczestników.
Pamiętaj - zespoły o najbardziej zróżnicowanych umiejętnościach często odnoszą największe sukcesy!
_
Q: Czy mogę być w więcej niż jednym zespole?
A: Nie, każdy uczestnik może być przypisany wyłącznie do jednego zespołu.
Q: Czy mogę zrealizować więcej niż jeden projekt?
A: Nie, każdy zespół może przesłać jedno rozwiązanie na jedno z przedstawionych zadań/wyzwań.
Q: Czy w zespole może być rodzic, opiekun, nauczyciel?
A: Oczywiście, zespoły mogą być interdyscyplinarne i wielopokoleniowe 😉
Q: Co mam ze sobą zabrać?
A: Przede wszystkim dobry humor i głowę pełną pomysłów i kreatywnych rozwiązań!
A ponadto – sprzęt niezbędny do realizacji projektu np. komputer, tablet oraz inne niezbędne narzędzia i oprogramowanie. Jeśli chcesz skorzystać z noclegu przeddzień lub w trakcie wydarzenia to przyda Ci się śpiwór/koc i poduszka. Dostępne będą toalety z prysznicami więc przyda Ci się ręcznik, przybory toaletowe, klapki.
Na miejscu czekać na Ciebie będzie miejsce do pracy wyposażone w stolik, krzesło, zasilanie i dostęp do internetu (po kablu i WiFi), strefa odpoczynku z materacami i łóżkami polowymi, a ponadto wyżywienie i napoje.
Q: Kiedy mogę/muszę przyjechać na wydarzenie?
A: Możesz do nas dotrzeć o dowolnej porze, budynek i rejestrację uczestników na miejscu otwieramy o 7:00, w sobotę 7 października. Jeśli masz problem z transportem w sobotę, możesz dotrzeć do nas już w piątek popołudniu/wieczorem. Dostępne będzie miejsce, gdzie prześpisz się przed hackathonem, a dla wszystkich chętnych przygotujemy atrakcje połączone ze zwiedzaniem Stalowej Woli!
Q: Czy mogę przyjechać dzień wcześniej?
A: Tak, możesz przyjechać do Stalowej Woli już w piątek, 6 października. Przygotujemy miejsce, gdzie będziesz mógł/mogła spędzić noc, tak aby kolejnego dnia rozpocząć pracę bez konieczności całonocnego dojazdu. Jeśli potrzebujesz noclegu w piątek, daj nam znać w formularzu rejestracyjnym.
Q: Jakie są nagrody?
A: Przygotowujemy nagrody finansowe, rzeczowe i niematerialne – kursy, szkolenia, staże, wizyty studyjne. Pula nagród wynosi już 60000 zł i stale rośnie. Obserwuj naszą stronę i social media aby być na bieżąco.
Q: Nie mówię po angielsku, czy mogę wziąć udział?
A: Wiodącym językiem na hackathonie jest polski. Znajomość angielskiego będzie Ci przydatna do analizy niektórych danych, lecz bez problemu możesz liczyć na wsparcie mentorów czy wykorzystać translator.
Q: Czy zapewniacie dostęp do internetu i prądu?
A: Tak, do każdego stanowiska będzie doprowadzonych kilka gniazdek z możliwością podpięcia sprzętu elektrycznego oraz kable sieciowe. W całym obiekcie dostępna będzie sieć WiFi, lecz rekomendujemy korzystanie z sieci po kablu.
Q: Spóźnię się/muszę wyjść przed końcem, czy mogę wziąć udział?
A: Oczywiście, możesz pojawić się na wydarzeniu o dowolnej porze, rekomendujemy jednak udział w wydarzeniu od jego rozpoczęcia do ceremonii wręczenia nagród 😉 Jeśli masz problem z transportem w sobotę, możesz dotrzeć do nas już w piątek popołudniu/wieczorem. Dostępne będzie miejsce, gdzie prześpisz się przed hackathonem, a dla wszystkich chętnych przygotujemy atrakcje połączone ze zwiedzaniem Stalowej Woli!
Q: Czy na miejscu będzie prysznic?
A: Tak, wydarzenie odbywa się w obiekcie sportowym, do dyspozycji uczestników będą toalety z prysznicami.
Q: Czy muszę opuścić teren wydarzenia na noc?
A: Nie, hackathon trwa bez przerwy od rozpoczęcia do ceremonii wręczenia nagród, nie musisz więc opuszczać miejsca wydarzenia. Na miejscu możesz skorzystać z miejsca do spania (sala z materacami i łóżkami polowymi).
Q: Jak wygląda kwestia noclegu?
A: W trakcie wydarzenia dostępna będzie sala wypoczynku – odizolowana sala z materacami i łóżkami polowymi. Masz możliwość skorzystania z podobnego noclegu także przeddzień hackathonu – daj nam o tym znać w formularzu rejestracyjnym.
Q: Czy zapewniacie wyżywienie?
A: Tak, przygotowujemy 4 posiłki – pierwszego dnia obiad oraz kolację w formie grilla (pod wiatą grillową tuż przy budynku eventu), drugiego dnia śniadanie oraz obiad. Ponadto zapewniamy ciepłe i zimne napoje. Wszelkie dodatkowe posiłki i napoje musisz zapewnić sobie we własnym zakresie.
Q: Co muszę zabrać do jedzenia?
A: Zapewniamy wyżywienie i napoje, w wersji mięsnej i wegetariańskiej. Jeśli stosujesz inną dietę lub masz specjalne wymagania żywieniowe - musisz przygotować się we własnym zakresie.
Q: Jak dojechać na hackathon?
A: Do Stalowej Woli z wielu miast kursują regularne pociągi i autobusy wielu przewoźników. Dostępnych jest kilka bezpośrednich połączeń m.in. z Krakowa, Warszawy, Lublina. Sprawnie dotrzesz też z Rzeszowa skąd co kilkadziesiąt minut rusza bus lub pociąg.
Jeśli podróżujesz autem - z Warszawy, Lublina czy Rzeszowa prowadzi do nas droga ekspresowa S19.
Dokładny adres to:
Hutnicza 15, 37-450 Stalowa Wola - SPRAWDŹ JAK DOJECHAĆ
Q: Mam problem z dojazdem, jak mogę dostać się do Stalowej Woli? Zapewniacie jakiś transport?
A: Będziemy organizować bezpłatne, bezpośrednie autobusy, które przywiozą Cię na hackathon i odwiozą na miejsce startu z kilku miast w Polsce. O szczegółach powiadomimy Cię mailowo we wrześniu – zostaw informacje w formularzu, skąd się do nas wybierasz.
Q: Jakie są zadania/wyzwania, nad którymi będą pracować uczestnicy?
A: Tegoroczne wyzwania obejmują zagadnienia od zmian klimatycznych po eksploracje kosmosu, podzielone są na 3 poziomy trudności: początkujący, średnio zaawansowany oraz zaawansowany.
Zadania przypisane są do 12 różnorodnych tematów: sztuka, astrofizyka, klimat, różnorodność i równość, Ziemia, gry, hardware, otwarta nauka, planety i księżyce, software, eksploracja kosmosu, Słońce.
Wszystkich zadań zaproponowanych przez NASA jest 31 - w tym jedno "Create Your Own Challenge", w którym możesz przygotować co tylko chcesz!
Całą listę wraz z opisami znajdziesz >>>TUTAJ<<<
Q: Co muszę przesłać do oceny projektu?
A: Dokładne wytyczne co do plików do oceny poznamy we wrześniu, jednak przez wiele lat głównym materiałem do oceny był 30 sekundowy filmik lub 7 slajdowa prezentacja, która opisywała opracowane przez Ciebie lub zespół rozwiązanie.
Q: Jak przesyłam swoje rozwiązanie?
A: Pliki do oceny uploadujesz przez formularz dostępny na stronie globalnego wydarzenia. Szczegóły dotyczące przesyłania projektów poznamy we wrześniu.
Q: Kto będzie mentorem, jurorem?
A: Listę jurorów i mentorów poznasz we wrześniu – będą to doświadczone osoby w wielu branżach i specjalnościach.
Q: Jak będzie wybrany zwycięzca?
Q: Czy mogę sprzedać/skomercjalizować mój projekt po hackathonie?
A: Własność intelektualna do projektu należy do uczestnika/zespołu, który go stworzył i ma prawo do dowolnego wykorzystania po hackathonie. Więcej informacji znajdziesz >>>TUTAJ<<<
Q: Czy mogę użyć projektu do swojego portfolio?
A: Oczywiście, projekt przygotowany w trakcie wydarzenia jest własnością uczestnika/zespołu, który go stworzył.
Q: Czy muszę przystąpić do wydarzenia z pomysłem?
A: Możesz rozpocząć wydarzenie szukając inspiracji czy rozmawiając z mentorami. To nad jakim projektem pracujesz określisz dopiero w momencie przesyłania go do oceny – pod koniec hackathonu.
Q: Czy mogę przystąpić do wydarzenia z wstępnie przygotowanym projektem?
A: TAK, co roku część zadań wymaga zebrania lub przygotowania wybranych materiałów przed wydarzeniem. Niemniej zachęcamy Cię do pracy w trakcie wydarzenia, swoje założenia i cele projektu będziesz mógł/mogła skonsultować z mentorami obecnymi na miejscu.
Q: Jakie są kryteria oceny?
A: Jurorzy na wydarzeniu lokalnym będą oceniać projekty według globalnych kryteriów oceny ustalonych przez organizatora i NASA, kryteria te będą znane we wrześniu.
W przypadku wybranych nagród ufundowanych przez partnerów, mogą być ustalone dodatkowe kryteria, o których dowiesz się z regulaminu oraz informatora.
Q: Z jakich materiałów mogę korzystać do realizacji swojego projektu?
A: Z wszelkich dostępnych materiałów, którymi dysponujesz bądź znajdziesz w internecie. Pamiętaj, aby wykorzystywać je zgodnie z założeniami licencji i zachowaniem praw własności intelektualnej.
Q: Czy będą udostępnione materiały/dane do realizacji projektu?
A: Tak, NASA i partnerskie agencje kosmiczne z całego świata udostępniają uczestnikom dane (satelitarne, bazy, repozytoria), z których mogą korzystać w trakcie hackathonu.
Q: Czy mogę być uczestnikiem i mentorem/jurorem?
A: Nie, w wydarzeniu dopuszczalny jest udział tylko w jednej roli – uczestnika, mentora lub jurora.